ТОП новини


Із завершенням епохи правління Блаженнійшого Митрополита Володимира (Сабодана) в УПЦ поглибляться процеси розділення православних вірних та кліру на прихильників українського та московського (російського) напрямків розвитку Церкви в Україні

Metr1На думку архімандрита Віктора (Бедь), ректора Ужгородської української богословської академії імені святих Кирила і Мефодія КаУ та Карпатського університету імені Августина Волошина, голови організаційного комітету Всеукраїнського братства «За єдину Православну Церкву в Україні» із завершенням епохи перебування на посаді Предстоятеля Української Православної Церкви Блаженнійшого Митрополита Володимира (Сабодана) в лоні Української Православної Церкви поглибляться процеси розділення вірних та кліру на прихильників українського і московського (російського) напрямків розвитку Церкви в Україні.

Процеси відновлення первинного канонічно-правового статусу Української Православної Церкви (початки якої сягають середини І ст., подальшого її інституційного розвитку з кінця ІІ ст. і з середини ІХ ст. (862(3) та її руйнування в 1721 році московським царем Петром І), подолання розділення православних (після 1992 року) та здобуття цілковитої церковної автокефалії (незалежності) занадто затягнулись у часі. Український народ, як і Українська держава, для свого подальшого успішного розвитку, конче потребують духовної, церковної та національної єдності. Без духовної та церковної єдності досягнути національну єдність надзвичайно важко, а від так під загрозою залишається і державна незалежність України. Потрібно щоб діючі в Україні церкви, і не тільки УПЦ, були за своїм світосприйняттям та спасителькою місією українськими по духу щодо своєї Богом даної земної Батьківщини, а не колаборантськими чи запроданськими. В Україні повинна бути єдина помісна автокефальна Українська Православна Церква і альтернативи цьому не може бути. Прихильники ж Московського патріархату повинні бути вірними та кліриками саме Російської Православної Церкви в України (як її зарубіжних приходів), з відповідним найменуванням церковної структури, без підміни термінологічних понять та з чітким автокефальними юрисдикційним поділом, що в свою чергу призведе тільки до міжцерковного миру та спокою. Та як не прикро, але на сьогодні православні в Україні стали заручниками чужоземних, зокрема московських (російських), політичних маніпуляцій та спекуляцій навколо віри, церковних юрисдикцій, майбутнього церковного будівництва та щодо утвердження єдиної помісної автокефальної Української Православної Церкви.

І ці протиречиві процеси в церковному житті Церкви, особливо в умовах неоголошеної віроломної та зрадницької українсько-російської війни (яку розгорнула проти України путінська Московія (Російська Федерація)), добре усвідомлюють наші співвітчизники. Зрозуміло, що в умовах новітніх методів ведення не тільки збройної, але й інформаційно-ідеологічної війни, Московським (російським) диктаторсько-імперським режимом, як і у минулі століття в Російській імперії та комуністичні імперії Союзу Радянських Соціалістичних Республік, у боротьбі проти України, її державної незалежності та з метою подальшого розділення, використовуються й інституції Російської Православної Церкви (Московської патріархії) шляхом маніпуляції на таких поняттях як «святість», «канонічність», «православ'я», «київська свята купіль», «псевдорусскій мір» і т.д.

Зрозуміло, що як на державному і національному рівні не можливо для всіх громадян одночасно за лічені дні перейти від постімперського мислення до національного, так і в церковному будівництві потрібний час, для осмислення та усвідомлення віруючими необхідності утвердження своєї автокефальної Церкви, як це є у всіх народів світу, зокрема і в Московії (Російській Федерації). Саме розділення у світобаченні щодо церковного будівництва після відновлення державної незалежності України 24 серпня 1991 року, окрім зовнішніх чинників протидії з боку Російської Православної Церкви (Московського патріархату) та посткомуністичної московської влади, стало однією із причин подальшого розділення православних в 1992 році на Українську Православну Церкву, Українську Православну Церкву Київського патріархату та Українську Автокефальну Православну Церкву. Та в цих умовах стабілізуючим фактором щодо розвитку Української Православної Церкви, яка поєднала у своїх лавах як прихильників автокефалії, так і тих, хто тримається церковно-організаційної єдності із Російською Православною Церквою (Московським патріархатом), до слова молодшою сестрою УПЦ (бо РПЦ (МП) була самопроголошена в 1448 році, а визнана тільки 1589 році), з 1992 року безспірно став Блаженнійший Митрополит Володимир (Сабодан), Предстоятель Української Православної Церкви. Саме постать Блаженнішого Митрополита Володимира стабілізувала ситуацію в Українській Православній Церкві, після розділення православних, та забезпечила проведення поміркованого курсу щодо поступової українізації Церкви, по батьківськи примирюючи та об'єднуючи в лоні УПЦ полярно протилежних за поглядами, щодо подальшого церковного будівництва, вірних і представників кліру. Не зважаючи на важку хворобу, Блаженнійший Митрополит Володимир в останні роки активізував роботу щодо пошуку шляхів подолання розділення православних в Україні та подальшого об'єднання Православних Церков в Україні, благословив впровадження української мови в богослужінні, започаткував нові напрямки і підходи щодо розвитку духовно-богословської освіти, підтримав політичний курс України на євроінтеграцію та Український Майдан у боротьбі проти антинародного режиму Януковича, а також засудив московську агресію в Україні.

На сьогодні, за станом здоров'я, Блаженнійший Володимир (Сабодан), Митрополит Київський і всієї України, Предстоятель Української Православної Церкви прикутий до лікарняного ліжка і відійшов від безпосереднього керівництва в УПЦ. І цей відхід Його Блаженства від керівництва Церквою з кожним днем стає все відчутнішим як в Українській Православній Церкві, так і в Україні. І хоча сьогодні іще не на часі давати оцінку майбутньому вектору розвитку Української Православної Церкви чи в напрямку до подолання розділення православних та утвердження єдиної помісної автокефальної Церкви в Україні, чи навпаки, в напрямку до посилення організаційної залежності від Російської Православної Церкви (Московського патріархату) та відходу від проголошення автокефалії, але те що з відходом від керівництва Українською Православною Церквою Блаженнійшого Митрополита Володимира (Сабодана) боротьба за майбутнє Православ'я в Україні загостриться, можна не сумніватись – додав архімандрит Віктор (Бедь).

Прес-служба УУБА-КаУ

uuba adv 2020

koledzh uuba 2020

vydavnyctvo copy

Публікації

  • 1
  • 2
  • 3
Зовсім архієреї. Як скомпрометувати верхівку РПЦ земними багатствами

Зовсім архієреї. Як скомпрометувати верхівку РПЦ земними багатствами

Порівнявши себе з пророком, очільник РПЦ патріарх Кирило закликав паству не вірити власним очам і вухам, якщо ...

“Перша незалежність”. 30 років тому була ухвалена Декларація про державний суверенітет України. СПОГАДИ, ОЦІНКИ

“Перша незалежність”. 30 років тому була ухвалена Декларація про державний суверенітет України. СПОГАДИ, ОЦІНКИ

30 років тому, 16 липня 1990 року, Верховна Рада УРСР конституційною більшістю народних депутатів – 355 “...

Україну поділять на "зони" з 1 вересня: у Раді розповіли, яким буде навчальний процес

Україну поділять на "зони" з 1 вересня: у Раді розповіли, яким буде навчальний процес

З початком навчального року, 1 вересня, Україну умовно розділять на зони: "зелену", "жовту", "помаранчеву" і "...

Уряд встановив штрафи за відсутність масок та проведення масових релігійних заходів

Уряд встановив штрафи за відсутність масок та проведення масових релігійних заходів

Уряд посилить контроль за дотриманням карантинних обмежень. Про це 25 червня 2020 року,  відкри...

Варфоломій заявив, що шокований заявами Ердогана про Святу Софію

Варфоломій заявив, що шокований заявами Ердогана про Святу Софію

Вселенський патріарх Варфоломій сказав, що шокований заявами президента Туреччини Реджепа Тайіпа Ердогана про&...

Митрополит Епіфаній відвідав у Борисполі відкриття першого в Україні пам’ятника авторові Національного Гімну Павлу Чубинському

Митрополит Епіфаній відвідав у Борисполі відкриття першого в Україні пам’ятника авторові Національного Гімну Павлу Чубинському

Блаженнійший Митрополит Київський і всієї України Епіфаній 26 червня 2020 року відвідав місто Бориспіль Київсь...

Зниклі з соборів Києва скарби знайшлися у фондах московського музею (фото)

Зниклі з соборів Києва скарби знайшлися у фондах московського музею (фото)

Це 57 дорогоцінних предметів – церковних речей з ризниць Софійського та Успенського соборів Києва, виготовлені...

ПЦУ прокоментувала справу проти Порошенка через «розпалювання міжрелігійної ворожнечі»

ПЦУ прокоментувала справу проти Порошенка через «розпалювання міжрелігійної ворожнечі»

У Київській митрополії Української православної церкви (ПЦУ) у п’ятницю поширили заяву після по...

Заборонені весілля, закриті садочки та ресторани: на Закарпатті посилюють карантин

Заборонені весілля, закриті садочки та ресторани: на Закарпатті посилюють карантин

Відповідне рішення прийняла обласна регіональна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайни...

Уряд скасовує ДПА для випускників, які не планують вступати до вишів

Уряд скасовує ДПА для випускників, які не планують вступати до вишів

Голова комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак заявив, що готуються відповідні зміни до за...

Про автокефалію для Української Церкви домовлялись у Стамбулі ще 100 років тому – генконсул

Про автокефалію для Української Церкви домовлялись у Стамбулі ще 100 років тому – генконсул

Століття тому у 1920 році дипломат і громадський діяч Володимир Мурський, працюючи у Стамбулі, активно спілкув...

МОН опублікувало Дорожню карту впровадження Державного стандарту базової освіти

МОН опублікувало Дорожню карту впровадження Державного стандарту базової освіти

Відповідно до нього, новий стандарт планують подати уряду на затвердження у серпні.

Відео дня